Trainingen & Workshops

reorganiseren en mediation

Slecht nieuws – goed gesprek – online training

Aan de slag: online cursus effectief en conflictvaardig reorganiseren
Voor managers & HR medewerkers

In tijden van crisis komen relaties onder spanning, ook op het werk. De één klapt dicht, en ander wordt juist mondig. Sommigen gaan drie keer zo hard werken, een ander trapt op de rem. Voor sommige bedrijven betekent de huidige Corona-pandemie ook economische rampspoed en lijkt reorganiseren onvermijdelijk om deze periode door te komen.

HR expert en adviseur Astrid Scheper is ruim tien jaar als zelfstandige de HR sparringspartner van MKB-ondernemers en (middel)grote ondernemingen in de zorg en zakelijke dienstverlening. Samen met mediator Tabitha van den Berg, ontwikkelde zij een hands on online training voor leidinggevenden en HR-professionals die nu voor hun eerste reorganisatie staan of het dit keer anders willen aanpakken. Hoe leid je je team door de storm? Wat zijn de valkuilen? Hoe zorg je voor jezelf én dien je jouw bedrijf / organisatie in deze moeilijke tijd?

Online basistraining op 11 december:

In drie uur nemen we je tijdens deze online training mee op reis, zodat jij conflictvaardig én goed geïnformeerd weet voor welke uitdagingen je komt te staan met een crisis op komst.

Van afspiegelingsbeginsel tot goed afscheid nemen, pro-actief communiceren én keuzes maken in wie je wat wanneer vertelt, en hoe om te gaan met weerstand, verdriet en conflict: het komt allemaal langs.

Een training gemaakt voor en vanuit de praktijk. Deels theorie, deels oefenen, en vooral: interactief. Niet alleen luisteren en kijken, maar zeker ook doen. Slecht nieuws gesprekken oefenen, een conflict analyse maken en delen waar jij de beren op de weg ziet.

Deelname & kosten online training:

De training is bedoeld voor jou als je als manager of (eventueel startende) HR adviseur die in of voor een kleine tot middelgrote organisatie werkt, en verwacht of vreest de komende 12 maanden voor moeilijke keuzes te staan.

Omdat we willen dat er tijd is om ook persoonlijke dilemma’s te onderzoeken en dicht op de mensen te werken, is er plek voor minimaal 4 en maximaal 10 deelnemers.

Vanwege de geldende Corona-maatregelen én om de drempel zo laag mogelijk te maken voor wie nu scherpe keuzes moet maken in tijd, energie en budget, vindt deze training online plaats. De ervaring leert dat met een beetje handigheid een online training niet hoeft onder te doen voor een live bijeenkomst qua intensiviteit en interactie. Alleen voor de goede koffie moet je dit keer wél zelf zorgen!

De training op vrijdag 11 december, van  9.30 (online inloop vanaf 9.15) tot 12.30 kost €99,- ex BTW.

Wil je gelijk ook investeren in je persoonlijke ontwikkeling als HR sparringspartner of conflictvaardig manager, dan kun je ook kiezen voor de training en aansluitend een praktijkcoachingsessie, met stapelkorting!

Praktijkcoaching:
Is dit je eerste keer reorganiseren, dan kan het zijn dat er nogal wat op je af komt. Hoe ga je om met vragen van je team? Wat doe je met de ondernemingsraad? Wanneer stel je iemand vrij van werk? Wat doe je met boosheid van degene die mogelijk het bedrijf gaan verlaten of het verdriet van de mensen die mogen blijven? Als HR-expert en arbeidsmediators coachen wij regelmatig leidinggevenden in lastige situaties. Persoonlijk, met oog voor persoon en context en oplossingsgericht. Een gesprek op maat, waarin we 1,5 uur de tijd nemen om met jou te onderzoeken wat voor jouw organisatie of afdeling het stappenplan is de komende tijd, tegen een gereduceerd coachingstarief van €110,- ex BTW per sessie. Boek je de coaching tegelijk met de online cursus dan krijg je €25,- ex BTW korting op het totaal. Neem gerust (telefonisch) contact op, als je wilt weten of dit is wat jij nodig hebt via 020 685 8330.

Al overtuigd? Maak gelijk een afspraak…

Wat levert zo’n ochtend of middag me op?
– inzicht in de verschillende fases en stakeholders in het reorganisatie proces;
– inzicht in conflictstijlen & team dynamiek in lastige situaties op de werkvloer;
– gelegenheid om lastige gesprekken en goed communiceren in kleine groepjes te oefenen;
– powerpoint, literatuurtips én een conflict-diagnose instrument om zelf te gebruiken;
– tips en trics uit de conflict- en reorganisatie-praktijk.

Doe je mee?

De eerstvolgende cursus (bij voldoende aanmeldingen):

  1.  Vrijdag 11 december 9.30 – 12.30 (lekker interactief maar wel vanaf je eigen werplek: online!)
  2. Indien gewenst kan de sessie ook, bij voldoende aanmeldingen, in het Engels of op een andere datum!

Ook te boeken voor een intervisiegroep van leidinggevenden of een vereniging voor HR professionals op een alternatieve datum en plek/online medium.

Ja, ik kom (of vertel me meer….)

Behoefte aan concrete inspiratie of hulp rondom conflicten op de werkvloer? Check ons aanbod hier.

Meer weten?

Wil je je inschrijven of heb je eerst nog vragen? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Inschrijven voor
Slecht nieuws – goed gesprek – online training

Wil je je inschrijven of heb je nog vragen?
Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.